מה זה שיווק באמצעות תוכן? (פריימר קל למתחילים)

תוכן העניינים

האם חיפשת בגוגל "מה זה שיווק באמצעות תוכן" והמשיכים למצוא מוך קל משקל, או גרוע מכך, מדריכים אולטימטיביים עמוסים במידע רב כל כך שקריאתם זה כמו לשתות דרך צינור מים? אם כן, פריימר פשוט ויסודי זה הוא בדיוק מה שאתה צריך.

איך זה נשמע?

ערוץ שיווק ש …

  • עומד במבחן הזמן. אתה יכול לעשות את זה במשך שנים בלי שהערוץ ייצא מהאופנה או שהעבודה שלך תהיה פחות אפקטיבית.
  • מספק תשואה חיובית מורכבת המשתפרת ככל שהיא מזדקנת. הכנסת 100 דולר, ובסוף השנה השלישית הרוויחו 10,000 דולר.
  • עוזר לך למשוך לקוחות, להמיר ולשמר לקוחות. זה עושה חובה משולשת כפולה בלי לשלש את העבודה או את ההשקעה.

אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, יש לי חדשות טובות.

זה לא. אפיק שיווקי זה קיים.

זה לא רק למשפיעים מקוונים. זה כמעט חופשי לבעוט ולברוח. ואתה לא צריך לעשות שום דבר לא חוקי כדי להתחיל את זה.

זה שיווק באמצעות תוכן.

מה זה שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן הוא ערוץ שיווקי אסטרטגי המניע רכישת ושימור משתמשים ולקוחות באמצעות פיתוח והפצה עקביים של תוכן דיגיטלי.

כל סוגי העסקים משתמשים בשיווק תוכן, החל מיועצים בודדים וסולופרנרים, וכלה בחברות מדיה ומסחר אלקטרוני גדולות.

מדוע שיווק בתוכן חשוב?

צוותי שיווק רבים חדשים לשיווק תוכן יפרסמו כמה מאמרים, יעקבו אחר ביצועיהם למשך מספר שבועות, ואז ירימו ידיים בתסכול כאשר גוגל אנליטיקס מראה שהם לא ביצעו מכירות.

"ניסינו שיווק בתוכן וזה לא עבד" הם יגידו ואז יעברו לניסוי הערוץ הבא כדי למצוא את כרטיס הזהב שלהם לשיווק נירוונה.

אבל האמת היא שהם לא נתנו שיווק הוגן לשיווק תוכן.

שיווק בתוכן משמש כמנוע לכל מאמצי השיווק האחרים

מרבית המכירות מונחות התוכן לא יופיעו כהמרות "מגע אחרון". הסיבה לכך היא ששיווק תוכן מקבל לעתים רחוקות את הקרדיט על המכירות שיש לו יד גדולה לנהוג.

לא בטוח למה אני מתכוון?

שקול את התרחיש הבא של מסע הלקוחות:

אתה נוסע לאירופה לצורך עסקים, וכשאתה מגיע ליעד שלך, עליך להיות במשחק ה- A שלך, מכיוון שאתה פוגש לקוח פוטנציאלי שיעשה קריירה אם תנחית את עֵסֶק.

הבעיה? בין התייבשות, ג'ט לג, נפיחות וכאבי ראש, אתה אף פעם לא מרגיש טוב כשאתה טס.

אך מכיוון שמדובר בנסיעת עסקים כה חשובה, ואתה יודע שחשוב במיוחד להישאר בריא בזמן שאתה נוסע, אתה מנסה למצוא פתרונות בגוגל.

אתה מקליד "טיפים לנסיעה בריאה" ומוצא מאמר זה עם 12 אסטרטגיות כדי להישאר בריאים ולהרגיש טוב יותר לפני הטיסה, במהלך ואחרי.

לאחר קריאת המאמר, אתה ממשיך בתכנון הנסיעה שלך. למחרת אתה גולש בפייסבוק או בלינקדאין ורואה מודעה לתוסף בריאות לתמיכה בגופך בזמן נסיעה .

כשאתה לוחץ על המודעה אתה מביא לאותו אתר בו ביקרת יום קודם.

כשאתה עוזב את הדף, טופס גולש המציע לך 10% הנחה בתמורה לדוא"ל שלך. אתה מזין את כתובת הדוא"ל שלך ואז חוזר לגלישה ברשתות החברתיות.

למחרת, אתה פותח את תיבת הדואר הנכנס שלך ומוצא דוא"ל עם קוד הקופון שלך תמורת 10% הנחה על תערובת המשקאות. אתה משתמש בקופון בקופה ומרגיש מוכן לטיסה הארוכה לפניך.

כעת, כאשר צוות השיווק של החברה יבדוק את המדדים שלהם, סביר להניח שיוחסה הרכישה שלך ל- שיווק בדוא"ל . הסיבה לכך היא שקנית את המוצר מהדואר האלקטרוני המשך ששלחו לך.

עם זאת, ללא שיווק תוכן, אף פעם לא היית ממוקד מחדש בפייסבוק או בלינקדאין עם הפרסומת שהובילה אותך להיות מנוי לרשימת הדוא"ל שלהם.

במילים אחרות:

קמפיין שיווקי תוכן הוא לרוב אינטראקציה ראשונה של לקוח איתך.

מהם היתרונות של שיווק באמצעות תוכן?

מבין ערוצי השיווק הרבים העומדים לרשות המשווקים הדיגיטליים, שיווק באמצעות תוכן הוא אחד הערוצים עם היתרונות הרחבים ביותר, מכיוון שהוא מאפשר לערוצים רבים אחרים להיות יעילים יותר.

מכונה מצליחה לשיווק תוכן תועיל גם לכל שלבי משפך השיווק.

כך:

1. מניע מכירות המרות

כמו בכל ערוץ שיווקי, המטרה העיקרית של שיווק תוכן היא להניע מכירות והמרות.

תוכן מסוים קרוב יותר לתחתית משפך השיווק, כגון דפי מכירה ודפי נחיתה, יביא להמרות ישירות, אך רוב התוכן לוכד משתמשים בשלבי המודעות והעניין של משפך השיווק, ולכן הם לסייע בהנעת מכירות, כאמור בתרחיש הקודם.

2. מגביר את התעבורה לאתר

למעט כמה יוצאים מן הכלל, אינך יכול להמיר אנשים שאף פעם לא נוחתים באתר שלך.

משווקים מנוסים מחפשים שיווק תוכן כדי להניע תנועה לאתרי האינטרנט שלהם ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלהם.

החלק הטוב ביותר בשיווק תוכן הוא התנועה שאסטרטגיית תוכן אסטרטגית יכולה להניע היא ממוקדת ומוסמכת .

אתה יוצר תוכן בעל ערך הרלוונטי ביותר למוצרים או לעסק שלך, והמבקרים החדשים שלך מחפשים את התוכן הזה, כך שהם נוטים יותר להיות לידים חמים יותר.

ככל שההובלה תהיה חמה יותר, כך הסיכוי להוביל יהפוך ללקוח חדש.

3. משפר את המודעות למותג

תגיד שאתה משיק מותג חדש של ציוד יוגה מאפס. אין לך תנועה, אין לקוחות ואין מודעות למותג. אף אחד לא יודע מי אתה.

אבל אז אתה מתחיל לפרסם תוכן עקבי באיכות גבוהה. והלקוחות האידיאליים שלך – יוגים מתחילים וחובבי יוגה – מתחילים לראות את שם המותג שלך כאשר הם מחפשים תוכן יוגה.

ב- YouTube, תוכן הווידאו של יוגה בבוקר בן 5 דקות שצפית צץ כאשר הם מחפשים סרטוני יוגה מודרכים.

בגוגל, התוכן שפיתחת על התנוחות השונות, והיתרונות וסוגי היוגה מתחילים להופיע בתוצאות החיפוש שלהם.

הם מתחילים לראות את סימן המותג שלך באינפוגרפיקה שפיתחת וששותף ברשתות החברתיות.

ככל שאתה יוצר ומפרסם תוכן רלוונטי יותר, קהל היעד שלך מתחיל לראות את המותג שלך בכל מקום – אתה בונה מודעות למותג.

שיווק בתוכן הוא בעל עוצמה רבה בבניית מודעות המותג ברשת.

4. מאפשר ערוצי שיווק אחרים

מכיוון ששיווק תוכן יעיל בהנעת תנועה ומודעות למותג, אסטרטגיית שיווק תוכן מוצקה יכולה לאפשר ולהניב החזר השקעה בערוצי שיווק אחרים.

לדוגמה, כשאתה מושך מבקרים לאתרך באמצעות פיסת תוכן אינפורמטיבית ובעלת ערך, תוכל לתפוס את כתובת הדוא"ל שלהם ובכך להפעיל את אסטרטגיית השיווק שלך בדוא"ל.

אם אתה לא תופס את כתובת הדוא"ל שלהם, ייתכן שתוכל למקד אותם מחדש באמצעות שיווק במדיה חברתית או פרסומת PPC, ותחזיר אותם לאתר שלך כדי להמיר מאוחר יותר.

5. משמש כמגנט של קישור אחורי

בין אם הם תקפים ובין אם לאו, קישורים נכנסים עדיין נתפסים לעתים קרובות כגביע הקדוש של שיווק דיגיטלי.

"אם היו לנו יותר קישורים נכנסים, היינו יכולים לדרג עבור מונח חיפוש זה, להיות בעלי סמכות תחום טובה יותר ולהיות אמינים יותר."

"אם היו לנו יותר קישורים נכנסים, היינו יכולים למשוך יותר שותפים, שותפים ומשפיעים."

אך אין להשתמש ב"בניית קישורים "כפועל. זה לא משהו שאתה צריך לצאת לעשות .

אחרי הכל, האתרים שמוכנים לקשר למאמר שלך מכיוון שפנית אליהם וביקשת מהם, או בתמורה לתמורה כספית או פעולה הדדית, הם כנראה לא סוג האתרים שאתה רוצה קישורים מהם.

מי ש כותב עבור או מפעיל את האתרים שממנו אתה רוצה קישורים – אתרי התקשורת, הבלוגרים והמשפיעים הפופולריים – מקשרים לתכנים הטובים והרלוונטיים ביותר מכיוון שהם לא רוצים לבזבז את תשומת לב הקהל שלהם לכל דבר אחר.

כשאתה מפרסם את התוכן הטוב ביותר באינטרנט על הנושא שלך, אתה בונה מגנט לקישור אחורי. קישורים נכנסים יבואו אליך. לא תצטרך לחפש אותם.

6. בונה את רשימת הדוא"ל שלך

מלבד שיווק באמצעות תוכן, שיווק באמצעות דוא"ל הוא הערוץ הידוע בבעלות ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעות שיש.

גם זה הגיוני.

רשימה של אנשים שרצו לשמוע ממך מספיק בכדי למסור לך את כתובת הדוא"ל שלהם, נוטים יותר להמיר יותר מכל אחד אחר – מלבד אולי אמא שלך.

שיווק בתוכן מספק הזדמנות מספקת לא רק להניע תנועה מוסמכת שממנה ניתן ללכוד דוא"ל, כאמור לעיל, אלא גם ל לתמרץ את המבקרים להירשם לרשימת הדוא"ל שלך.

מהם הסוגים השונים של שיווק באמצעות תוכן?

כאשר אנשים רבים חושבים על שיווק באמצעות תוכן, הם חושבים בעיקר על תוכן כתוב, כמו למשל פוסטים בבלוגים. זהו אמנם סוג התוכן המוכר ביותר, אך ישנם מדיומים שונים באמצעותם ניתן להעביר תוכן, כולל שמע, חזותי, כתוב ווידאו.

1. תוכן כתוב

תוכן כתוב הוא הצורה הידועה ביותר של תוכן, וזה מה שאתם צורכים כרגע כשקוראים מדריך זה. זה כולל:

תוכן כתוב הוא הצורה הפופולרית ביותר של תוכן ללא סיבה: הוא מאפשר לך למקד למילות מפתח רלוונטיות בתקווה לדירוג בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש עבור מונח החיפוש הזה.

לדוגמה, אתר ה- SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) Happiest Baby , שמוכר מוצרים שיעזרו ליילודים לישון, מדורג במקום הראשון במונח החיפוש הפופולרי "לוח שינה לתינוקות":

2. תוכן שמע

רובנו צורכים תכני שמע באופן קבוע, ברכב בדרך לעבודה, על ההליכון או בבישול במטבח.

דוגמאות לתוכן בפורמט שמע כוללות:

אם אתה מאזין קבוע לפודקאסטים כלשהם, אתה בטח מרגיש שאתה מכיר את מנחה התוכנית באופן אישי. זה בגלל שקשה לא להרגיש ידידותי עם מישהו כשאתה שומע את הקול שלהם מדבר על משהו שחשוב לך כל יום!

תוכן שמע מאפשר לך ליצור קשר אישי יותר עם הקהל שלך. משווקים רבים משלימים את תוכן האודיו שלהם עם תוכן כתוב כמו פוסט בבלוג או תמליל כדי לסייע במיקום מילות המפתח הרלוונטיות.

3. תוכן וידאו

כשאתה חושב על מנועי חיפוש, אתה בטח חושב על גוגל, בינג ויאהו, נכון?

אבל תאמינו או לא, יוטיוב הוא אחד ממנועי החיפוש הגדולים בעולם . בכל פעם שאתה צופה במשהו מקוון אתה צורך תוכן וידאו. תוכן וידאו קיים בתאריך:

  • YouTube
  • טיקטוק
  • אינסטגרם (IGTV, סיפור אינסטגרם וסרטוני פיד)
  • פייסבוק (צפה בפייסבוק, פייסבוק בשידור חי)
  • סמינרי רשת מוקלטים
  • אתרי קורסים דיגיטליים (Skillshare, Creative Live, Lynda.com וכו ')

כפי שמוכיחים חברינו באחרפס, תוכן וידאו יכול להיות יעיל ביותר בחינוך, המרה ובניית מודעות למותג:

4. תוכן חזותי

סוג נפוץ נוסף של שיווק תוכן הוא ויזואלי.

דוגמאות לשיווק תוכן של תוכן חזותי כוללות:

  • אינפוגרפיקה
  • חפיסות שקופיות
  • קובצי GIF
  • ממים וכו '

תוכן חזותי איכותי מפותח לעיתים קרובות כדי להשלים ולשפר תוכן כתוב או וידאו, אם כי ניתן לצרוך אותו מעצמו.

שיווק באמצעות תוכן הוא מכפיל כוח שיווקי

אברהם לינקולן צוטט באומרו: "תן לי שש שעות לקצוץ עץ, ואבזבז את ארבעת הראשונים בחידוד הגרזן."

מיושם בשיווק תוכן באיכות גבוהה, זה כמו לחדד את הגרזן שלך.

זה הופך את כל השיווק האחר שלך ליעיל יותר.

זה בר קיימא, אסטרטגי ומספק צמיחה לטווח הארוך.

הוא מספק החזר השקעה לא אמיתי.

וזה אורגני לחלוטין. זה אחד מערוצי השיווק היחידים שאינך צריך "לשלם כדי לשחק".

בשורה התחתונה?

אם אתה מוכן להגדיל את התנועה שלך, לשפר את המודעות למותג שלך, להגדיל את רשימת הדוא"ל שלך ולעשות יותר מכירות; כדאי להתחיל לבנות אסטרטגיה מצוינת לשיווק תוכן עוד היום.