שיווק שותפים – מדריך קצר לפני שמתחילים בתחום מספר 1# בעולם

תוכן העניינים

שיווק שותפיםאחת הדרכים הוותיקות אך עדיין הטובות ביותר לייצר כסף באמצעות האינטרנט היא באמצעות שיווק שותפים. 

מדובר בתחום שעבר מעט שינויים בשנים האחרונות אולם עדיין נחשב לתחום רווחי נהדר, במיוחד בשווקים הבינלאומיים אולם אל דאגה משווקים טובים יוכלו להכניס כסף רב משיווק שותפים או תוכנית שותפים גם בבמה הישראלית.

מה זה אומר שיווק שותפים?

בקצרה ומבלי לסבך אתכם יותר מדי – שיווק שותפים אומר שאתם מקשרים/ממליצים באמצעות קישור מסוים לאתר שבו נמכר מוצר של מישהו אחר.

הקישור הזה הוא קישור מיוחד שלכם, המסמל למערכת השותפים שהגולש הגיע דרככם וכאשר אותו גולש מבצע רכישה באתר (או לפעמים אפילו רק השאיר פרטים) אתם תזכו לעמלה בהתאם למה שהגדיר מראש בעל המוצר.

במילים אחרות – אתם מוכרים מוצרים של אחרים ומרוויחים עמלות.

לעומת מכירות פרונטליות ודיבור פיזי עם לקוחות מחוץ לעולם האינטרנט והמחשב – הרי שבאמצעות האינטרנט תוכלו לבנות את התשתיות והפרסומים בצורה כזו שלא תצטרכו לדבר כלל עם הלקוחות שלכם, לפחות לא פיזית.

אתם צריכים פשוט לנווט את הגולשים דרך הקישור שלכם לעמוד המוצר. כמובן שזו אומנות בפני עצמה.

בנו אתר אינטרנט בתחום הרלוונטי:

בדרך כלל משווקי שותפים קודם כל נרשמים לאתר תוכניות שותפים כמו וויסל, קליקבנק ואחרים, מוצאים מוצרים שהם מאמינים בהם ובעמלות שלהם למכירה ואז מקימים תשתיות כדי לקדם אותם.

ישנם משווקי שותפים אחרים שמה שהם עושים הוא כסף באינטרנט בעזרת ייצור תשתיות, לדוגמה: פורטל בנושא בריאות ואורח חיים בריא – לקדם את הפורטל, לצבור קהל, לקדם את האתר בגוגל ולהביא תנועת גולשים קבועה לאתר ואז לפרסם קישורי שותפים למוצרים בנושאי אורח חיים בריא. 

שתי הדרכים יכולות לעבוד אולם אנו ממליצים להשקיע בתשתיות, בפיתוח שלהן וכאשר אתם צוברים קהילה וקידום בגוגל תוכלו לפרסם לגולשים שמגיעים את קישור השותפים דרך מאמרי סיקור או קישורים מתוך ביטויי מפתח מתוך המאמרים וכו' ולעשות כסף מהבית.

האם זה עובד תמיד?

ובכן מבחינה טכנית מה שקורה כאשר הגולש נכנס לקישור שלכם הוא שבדפדפן של הגולש מושתל קוקי המסמן למערכת השותפים שהוא הגיע דרככם. 

כך למעשה כאשר הגולש מבצע רכישה או הפניה דרך אתר היעד אתם תזכו לעמלה שלכם כמובטח. 

העניין הוא שלקוקי הזה יש תוקף כלשהו ולכן אם עובר זמן מה והלקוח לא רוכש את המוצר בטווח הזמן שבו פועל הקוקי (לדוגמה לאחר כמה ימים/חודש וכו') אז לא תקבלו את העמלה שלכם.

היכן עוד נוכל לפרסם את קישורי השותפים שלנו?

תוכלו לפתח ערוץ יוטיוב, להכין מדריכים וסרטונים בעלי ערך ובתיאור הסרטון לשתול קישורי שותפים. 

תוכלו להיעזר ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם למשל לפרסום קישורי שותפים (פייסבוק נחשבת לקרקע פוריה, בשביל להרוויח כסף באינטרנט, למשווקי שותפים רבים המפרסמים קישורים בקבוצות, דפים עסקיים ובפרופילים האישיים שלהם) ועוד.

כמה ניתן להרוויח מזה?

לא נוליך אתכם סחור סחור. יש משווקי שותפים שלא מצליחים להרוויח יותר מכמה מאות או אלפי שקלים בחודש מהפעילות שלהם ויש משווקים המתעשרים מהתחום הזה. 

הכול תלוי בכישרון שלכם, בתשתיות שלכם ובבחירתם המוצרים הנכונים לקידום.

סרטון בנושא שיווק שותפים